تبلیغ بین الملل در موسم اربعین ۱۴۰۳ از آغاز تا پایان- موسسه المرتضی

اربعین حسینی بزرگترین اجتماع دینی در دنیاست که هر ساله میلیون‌ها نفر از ملیت‌های مختلف را از سرتاسر جهان گرد هم می‌آورد. این همایش بزرگ فرصتی است تا انسان‌های آزاده یکدیگر را ملاقات نموده و به دور از جنجال‌های بیرونی، روزهایی را در کنار یکدیگر به تامل، تفکر و گفتگو پیرامون حرکت عظیم سید الشهدا علیه السلام بپردازند. نظر به اینکه موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام ماموریت تربیت مبلغین به زبان‌های مختلف و تبلیغ مکتب تشیع را به عهده دارد، موسم اربعین فرصت مناسبی برای رساندن پیام اسلام و تعمیق باورهای شیعی بین زائران اربعین با ملیت‌های مختلف است. موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام همچون سال‌های گذشته با اعزام مبلغان زبان‌دان حضوری فعال در این راستا داشته است.

به منظور حضور موثر و فعال مبلغین، جلسات هماهنگی متعددی در موسسه تشکیل شد و مسئولین مرکز ابعاد مختلف این برنامه اعم از انتخاب مبلغین، محل استقرار مبلغین، مباحث پشتیبانی و تهیه  بسته‌ها و محتوای فرهنگی را بررسی نمودند.

در ابتدای فرایند اعزام دعوتنامه‌ای برای برترین‌های هر گروه زبانی ارسال شد که از بین افرادی که دعوت را اجابت کردند ۱۰ نفر انتخاب شده و به جلسات توجیهی دعوت شدند.

در ادامه این روند با نظر شورای معاونین بنابر این شد که مبلغین به دو شیوه سیار و ثابت در بین زائران اقدام به تبلیغ نمایند. با سه موکب مستقر در مسیر پیاده روی یعنی موکب یزدی‌ها واقع در عمود ۷۰۶، موکب حسین رمز الوحده در عمود ۷۴۱ و موکب حشد الشعبی واقع در عمود ۹۴۷ هماهنگی صورت پذیرفت و طلاب در قالب گروه و برخی به صورت انفرادی اعزام شده و در موسم اقدام به تبلیغ نمودند.

از آنجا که تعمیق باورهای دینی از وظائف اصلی مبلغ است، به همین منظور طی جلسات مختلف کارشناسان و مسئولین موسسه با بررسی منابع، اقدام به تهیه محتوا با توجه به شرایط محیطی اربعین نمودن. اصل در انتخاب این پیام‌ها، نیاز مخاطب، کوتاه و عمیق بودن پیام بود و سعی شد مخاطب را وادار به تفکر نماید. محتواهای تولید شده در قالب بروشور، بنر و تابلوهای نمایشگاهی به صورت پیام‌های کوتاه و سوال به زبان‌های عربی، انگلیسی، روسی، اسپانیولی، چینی، آذری، استانبولی و مالایی ترجمه شد. در کنار این اقلام، هدایای فرهنگی از قبیل پیکسل‌هایی از تصاویر مقام معظم رهبری و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، تسبیح و گیره روسری تهیه و بین زائران تقسیم شد که با استقبال ویژه‌ی مخاطبین همراه شد.

از آنجا که تعمیق باورهای دینی از وظائف اصلی مبلغ است، به همین منظور طی جلسات مختلف کارشناسان و مسئولین موسسه با بررسی منابع، اقدام به تهیه محتوا با توجه به شرایط محیطی اربعین نمودن. اصل در انتخاب این پیام‌ها، نیاز مخاطب، کوتاه و عمیق بودن پیام بود و سعی شد مخاطب را وادار به تفکر نماید. محتواهای تولید شده در قالب بروشور، بنر و تابلوهای نمایشگاهی به صورت پیام‌های کوتاه و سوال به زبان‌های عربی، انگلیسی، روسی، اسپانیولی، چینی، آذری، استانبولی و مالایی ترجمه شد. در کنار این اقلام، هدایای فرهنگی از قبیل پیکسل‌هایی از تصاویر مقام معظم رهبری و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، تسبیح و گیره روسری تهیه و بین زائران تقسیم شد که با استقبال ویژه‌ی مخاطبین همراه شد.

Picture of مدیر سایت

مدیر سایت

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *